Articles

Affichage des articles du mars 19, 2008
Selon Eye for transport Deutsche Bahn acquires a majority in Transfesa Following the approval of the EU Commission, Deutsche Bahn can now take over the majority shares in the Spanish company Transportes Ferroviarios Especiales (Transfesa). (3/19/2008) "According to Norbert Bensel, DB’s management board member responsible for transportation & logistics, the deal will strengthen DB’s strategic activities in the sales regions of western Europe, particularly the Iberian peninsula, and customers will benefit primarily from the expansion of DB’s Europe-wide network for the automobile sector. DB purchased the shares in Transfesa back in July 2007, but the transaction was subject to the approval of the competent authorities. At the same time, DB also took over English Welsh & Scottish Railway (EWS). The integration of EWS and Transfesa is intended to lead to a noticeable increase in the market share of rail in Europe over the medium-term, as well as an improvement in product quali
AIR FRANCE KLM confirme sa volonté de mettre en oeuvre une stratégie de croissance rentable pour Alitalia Lu sur : mercredi 19 mars 2008 Le Président Jean-Cyril SPINETTA a réaffirmé à la fin de la réunion avec les organisations syndicales d'Alitalia la volonté du groupe AIR FRANCE KLM d'apporter une réponse durable aux problèmes d'Alitalia. Il a affirmé sa volonté de mettre en oeuvre pour la compagnie italienne une stratégie de croissance rentable. Il a souligné que le groupe AIR FRANCE KLM garantirait la souscription à une augmentation de capital d'un milliard d'euros permettant à Alitalia de disposer d'une capacité d'investissement. Cette stratégie suppose d'abord une action rapide de redressement passant par un réduction de la flotte et une réorganisation du programme avec des sureffectifs estimés à 1 600 personnes pour lesquelles les amortisseurs sociaux prévus par la législation italienne seront mobilisés. S'agissant d'AZ Servizi, Jean-Cyril
Lu sur : http://www.lessentiel.lu/ Perpignan-Luxembourg "la société Lorry-Rail, qui exploite la ligne et dont Modalohr est actionnaire, prévoit "un doublement de fréquence dès 2009" avant «au moins 10 trains par jour dès 2012». Actuellement, un seul aller-retour est assuré chaque jour sur plus de 1 000 km avec un taux de remplissage de 35% seulement sur 80 places disponibles , a précisé Philippe Mangeard, président de Modalohr. http://www.modalohr.com/fr.htm et www.lohr.fr/index_fr.htm _____________________________________
Lu sur http://www.energy-futures.com/ Etude sur la pollution dans les ports américain. U.S. Container Ports and Air Pollution: A Perfect Storm New groundbreaking study of the growing air pollution problem at the largest container ports in the U.S. and an analysis of opportunities to use alternative fuels and advanced technologies to reduce pollution and oil demand. The study includes a call to action for the federal government to endorse a national port strategy. Lien : U.S. Container Ports and Air Pollution: A Perfect Storm http://s3.amazonaws.com/energy-futures.com/port_study_ef.pdf