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Affichage des articles du mars 10, 2005

DFDS takes over remaining 50% of HKS Holding

DFDS takes over remaining 50% of HKS Holding In terms of an agreement between DFDS Transport (Denmark), part of the DSV Group, and HKS Invest, DFDS Transport (Denmark) will take over the remaining 50% of the share capital in HKS Holding for an undisclosed purchase price. (3/4/2005) HKS Holding is owner of HK Samuelsen Transport and HKS Grænsespedition, which are situated in Sønderborg and Padborg respectively and are engaged in air, sea and road transport activities and customs clearance. In 2004, HKS Holding and subsidiaries reported a turnover of approximately DKK 125 million with an EBITA of approximately DKK 5 million. The take-over is effective 1st January 2005. HKS Holding and its subsidiaries are already fully consolidated in DSV's consolidated accounts, and the 50% share of HKS Invest A/S has been booked under minority interests. For DFDS Transport (Denmark) the take-over strengthens the company's position as the leading air- and sea forwarder in Denmark. HKS Holding an

D'après "le Temps" :Marchandises: le transport par rail monte plus que celui par route

D'après "le Temps" :Marchandises: le transport par rail monte plus que celui par route ATS - 09.03.2005, 11:09 BERNE - Pour la première fois depuis 2000, le nombre de tonnes de marchandises transportées par le rail à travers les Alpes a subi une augmentation plus forte que celles transportés par la route. La Confédération a publié ses chiffres pour 2004. La croissance du volume de marchandises transportées par le rail a été de 10 % en 2004, contre 5 % pour la route, a communiqué mercredi le Département fédéral des transports (DETEC). On assiste en revanche à une diminution du nombre de poids lourds. Ils ont été 1 255 000 à franchir les Alpes suisses, soit 3 % de moins qu'en 2003. Ce chiffre est de près de 10 % inférieur à celui de 2000, année de l'introduction de la redevance poids lourds liée aux prestations (RPLP). L'augmentation de la charge moyenne des camions explique cette croissance du volume de marchandises transportées malgré la diminution du nombre