Pavillon : le patient anglais ...

Royaume-Uni : 4 fois plus de transporteurs étrangers en 3 ans

D’après http://www.truck-business.com/

Selon un sondage réalisé par le ministère britannique du Transport sur l’activité des véhicules (de transport) étrangers au Royaume-Uni en 2003, la part des transporteurs étrangers dans les activités au sein du Royaume-Uni a quadruplé au cours de ces trois dernières années. La raison de cette progression est très simple : les taxes sur les carburants sont moitié moins chères sur le continent que dans le royaume insulaire. D’ailleurs, pour la FTA (Freight Transport Association), il faut s’attendre à une croissance massive du cabotage des transporteurs étrangers en Grande Bretagne. Le trajet moyen d’un poids lourd y est en effet de quelque 400 miles, ce qui lui laisse assez de carburant pour rouler pendant encore environ 600 miles. Selon Simon Chapman, chef économiste de la FTA, seule la combinaison d’un Euro plus fort et d’une taxe sur les utilisateurs du réseau routier pourront rendre le marché britannique moins attrayant pour les étrangers.

26/09/2003

Voir aussi :

http://www.fta.co.uk/index.htm
http://www.rha.net/

Et la version originale du résumé de l’étude (elle sera publiée en novembre) par le Ministère Britannique
Comme on le voit, les français tirent bien leur épingle du jeu.. Et les chauffeurs sont massivement des résidents de l’UE

http://www.dft.gov.uk/

Initial findings of the activity of foreign registered HGVs within the UK are published today. The survey was carried out over a six-week period during June and July 2003. It comprised around 2,100 interviews with drivers of foreign registered vehicles. The interviews were carried out at ports and truck stops around Great Britain. The ports were Hull, Harwich, Portsmouth and Holyhead. The truck stops were Ashford, Clackett's Lane and Thurrock.

Respondents were asked to provide information on their way out of the UK, in order to record unplanned activity, as well as activity they had planned when entering the UK. The details collected related to the vehicle and its activity whilst in the UK, including journeys made, goods carried, length of time in the UK and number of visits to the UK.

Key provisional findings from the survey include:

Average distance travelled per round trip within the UK is 640 kilometres. Over two thirds (70%) of this activity is on motorways.
Most drivers spend only a short period of time in the UK on each trip, with a sixth (16%) returning on the same day and four fifths (83%) spending less than 3 days in the UK.
A large majority (90%) of operators carrying out haulage in a foreign registered vehicle within the UK are EU based. Approximately 90 per cent of drivers carrying out haulage in a foreign registered vehicle within the UK are EU residents.
Around 80 per cent of foreign vehicles have gross vehicle weight over 38 tonnes and the average weight of each load carried is 23 tonnes.
In the past year around two thirds (63%) of vehicles made one trip or more to the UK per week.
In the UK, total activity by foreign vehicles is around 9 billion tonne-kilometres per annum compared with 150 billion tonne-kilometres by UK registered vehicles: most of this activity was undertaken by French, Dutch and German vehicles moving 2,1 and 1 billion tonne-kilometres respectively.



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