Taxe routière PL en France : Abandonnée ??
D’après IFW :
Hauliers escape new French road tolls
Truckers may be spared a French version of Germany's incoming Maut.
A project to fund the construction and maintenance of France's transport network through a distancebased levy on trucks using main roads, and motorways which are currently tollfree, looks set to be shelved.
Officially, an inter-ministerial committee is due to meet on 2 October to decide on whether to endorse the scheme.
But a spokeswoman for French road haulage association FNTR told IFW it had received assurances from treasury minister Alain Lambert that the government was willing to take into account the "specific circumstances" of roadborne goods transport and would not make hauliers bear the brunt of such a tax.
The road haulage sector will also escape a fuel hike in the new year.
The French government has announced an increase in tax on diesel of around t0.03 per litre and effective on 1 January, as part of a drive towards greener forms of energy.
But this would not apply to vehicles exceeding 7.5 tonnes, Lambert told the FNTR in a recent meeting.
Posted: 22/09/2003 by http://www.ifw-net.com
Extrait de la revue de presse de la Fntr :
Inquiétudes des routiers : les politiques « s’appliquent » à les calmer. C’est le titre du quotidien économique qui revient sur le Congrès de la FNTR d’hier, qualifiant la nouvelle présidence de « quatuor de choc ». Gilles de Robien (en ouverture) et Dominique Bussereau (en clôture) ont, dans une perspective très électorale (les régionales et les européennes l’an prochain) confirmé leur volonté de mettre à l’abri les transporteurs routier d’éventuels chocs fiscaux. « Il convient de mettre résolument à l’abri les entreprises du transport d’éventuels chocs fiscaux et, bien au contraire, tout faire pour favoriser leur compétitivité », est venu dire le ministre de l’Equipement-Transport en réponse à la demande d’instauration du principe du « bénéficiaire-payeur » réclamée par la FNTR pour ce qui est du financement des infrastructures. Un principe destiné à faire des transporteurs de « simples collecteurs de taxes ». Le ministre a rassuré en éloignant le spectre de la nouvelle redevance qui n’en est encore « qu’au stade de projet ».
Extrait de la revue de presse du 25 septembre 2003
D’après IFW :
Hauliers escape new French road tolls
Truckers may be spared a French version of Germany's incoming Maut.
A project to fund the construction and maintenance of France's transport network through a distancebased levy on trucks using main roads, and motorways which are currently tollfree, looks set to be shelved.
Officially, an inter-ministerial committee is due to meet on 2 October to decide on whether to endorse the scheme.
But a spokeswoman for French road haulage association FNTR told IFW it had received assurances from treasury minister Alain Lambert that the government was willing to take into account the "specific circumstances" of roadborne goods transport and would not make hauliers bear the brunt of such a tax.
The road haulage sector will also escape a fuel hike in the new year.
The French government has announced an increase in tax on diesel of around t0.03 per litre and effective on 1 January, as part of a drive towards greener forms of energy.
But this would not apply to vehicles exceeding 7.5 tonnes, Lambert told the FNTR in a recent meeting.
Posted: 22/09/2003 by http://www.ifw-net.com
Extrait de la revue de presse de la Fntr :
Inquiétudes des routiers : les politiques « s’appliquent » à les calmer. C’est le titre du quotidien économique qui revient sur le Congrès de la FNTR d’hier, qualifiant la nouvelle présidence de « quatuor de choc ». Gilles de Robien (en ouverture) et Dominique Bussereau (en clôture) ont, dans une perspective très électorale (les régionales et les européennes l’an prochain) confirmé leur volonté de mettre à l’abri les transporteurs routier d’éventuels chocs fiscaux. « Il convient de mettre résolument à l’abri les entreprises du transport d’éventuels chocs fiscaux et, bien au contraire, tout faire pour favoriser leur compétitivité », est venu dire le ministre de l’Equipement-Transport en réponse à la demande d’instauration du principe du « bénéficiaire-payeur » réclamée par la FNTR pour ce qui est du financement des infrastructures. Un principe destiné à faire des transporteurs de « simples collecteurs de taxes ». Le ministre a rassuré en éloignant le spectre de la nouvelle redevance qui n’en est encore « qu’au stade de projet ».
Extrait de la revue de presse du 25 septembre 2003