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Communiqué de DPWN : Bonn, 28 September 2004 Deutsche Post expands in Spanish mail market ______________________________________________ Acquisition of 38 percent in Spain's biggest mail service provider Unipost / Another milestone in the European mail business Deutsche Post is buying a stake of about 38 percent in Spanish mail service provider Unipost. The Barcelona based company is the major private mail service provider in the Spanish mail market and specializes in national business mail consignments. With this acquisition, Deutsche Post continues its strategy of entering national mail markets abroad. Unipost bundles Spain's most important private mail providers and boasts a comprehensive franchise and partner network. Unipost operates more than 58 production sites across Spain where 2,000 own staff and another 2,000 employees of independent partner companies process more than two million consignments a day, which are delivered to more than 1,280 places. Uni
Quelques nouveautés de ma part... • dossier consacré à l'Express et à la Messagerie publié dans Transport International et Logistique Juillet-Août 2004. (On peut trouver ici une version enrichie par rapport à l'article publié) • dossier consacré au transport routier publié dans Transport International et Logistique de septembre 2004. •interview dans Libération du 25/26 septembre 2004 "Révolutionner le fret ferroviaire".• article co-signé avec Jean Marc Blosseville sur l'Autoroute automatique poids lourds publié par "Solutions Transport" du 22 septembre 2004 _______________ Voir sur : http://patrice.salini.free.fr/page1.html ___________________________________________________
UK : TNT conteste la lettre même des nouvelles directives.. Selon http://www.distributionb.com/frn/tpl/news/news.php ____________________________________________________________ Ce texte est très intéressant.. en ce qu'il réclame un véritable détournement du texte communautaire. En l'espèce TNT UK explique que le temps qui n'est pas consacré à la conduite ne devrait pas être pris en compte dans la durée moyenne de 48 heures par semaine. L'idée est de continuer à payer les conducteurs pendant les périodes d'attente au chargement ou au déchargement, et de pouvoir leur faire faire en contre-partie plus d'heures de conduite (rémunérées cela va sans dire). _____________________ TNT demands clarification on working time law TNT is calling for urgent and unequivocal clarification from the government as to when a driver is or isn’t deemed to be on ‘active’ duty under the terms of the Working Time Directive due to become law next February. The co
Assemblée Nationale Française : _______________________________ Projet de loi ratifiant l'ordonnance n° 2004-566 du 17 juin 2004 portant modification de la loi n° 85-704 du 12 juillet 1985 relative à la maîtrise d'ouvrage publique et à ses rapports avec la maîtrise d'œuvre privée, n° 1792 "L'article 6 de la loi n° 2003-591 du 2 juillet 2003 habilitant le Gouvernement à simplifier le droit a autorisé le Gouvernement à modifier par ordonnance la loi n° 85-704 du 12 juillet 1985 relative à la maîtrise d'ouvrage publique et à ses rapports avec la maîtrise d'œuvre privée (loi MOP). L'ordonnance n° 2004-566 du 17 juin 2004 portant modification de la loi n° 85-704 du 12 juillet 1985 relative à la maîtrise d'ouvrage publique et à ses rapports avec la maîtrise d'œuvre privée (publiée au Journal officiel du 19 juin 2004) remplit cette habilitation." Lire le projet de loi : http://www.assemblee-nationale.fr/12/projets/pl1792.asp Télédéc
L'OMC communique : L'INCIDENCE DES POLITIQUES NATIONALES SUR LE COMMERCE EST LE THÈME CENTRAL DU RAPPORT SUR LE COMMERCE MONDIAL 2004 Les effets d'une bonne politique commerciale peuvent être atténués ou même sapés si les gouvernements mènent des politiques insuffisantes dans d'autres domaines de l'activité économique, peut-on lire dans le Rapport sur le commerce mondial 2004 publié aujourd'hui (16 septembre 2004) par le Secrétariat de l'OMC. ______ Communiqué de presse: http://www.wto.org/french/news_f/pres04_f/pr385_f.htm (temporairement en anglais) ______________________________________________________________________________
Communiqué de l'UE : La Commission autorise un régime d’aides français pour la promotion du transport fluvial ______________________________________________________________________________________________________________ Bruxelles, le 8 septembre 2004 La Commission a donné aujourd’hui son accord à un régime français d’aides au transport par voies navigables. Ce régime sera en vigueur pendant la période 2004-2007 avec un budget compris entre 14,5 et 15 millions d’euros par an. L’objectif de ce nouveau régime d’aides est d’encourager le développement du transport fluvial en France au moyen de la modernisation de la flotte et de la promotion de la profession de transporteur fluvial. Les bénéficiaires potentiels de ces aides sont toute personne physique ou morale relevant du secteur du transport de marchandises par voies navigables et opérant en France. Le régime reprend le plan d’aides au transport par voies navigables pour la période 2001-2003[1]. Le nouveau régime prop
Communiqué de l'UE : Bruxelles, le 8 septembre 2004 La Commission autorise un régime d'aide autrichien en faveur du transport combiné __________________________________________________________________________________ La Commission a autorisé aujourd'hui un régime autrichien qui vise à encourager le développement du transport combiné pour obtenir un transfert du fret routier vers d'autres modes de transport. Les mesures envisagées contribueront à atteindre les objectifs de Kyoto au niveau national et au niveau de l'Union européenne. L'aide qui vient d'être autorisée est une extension pour la période 2003 - 2008 d'un régime antérieur autorisé par la Commission pour la période 1999 - 2002[1]. Le montant de l'aide s'élèvera à 18 millions d'euros pour toute la période. Le régime sera accessible à toutes les entreprises transport de l'Union européenne travaillant en Autriche. Des subventions seront octroyées pour l'acquisitio
Le canal Bystraya (Ukraine) contesté par l'UE et la Roumanie ___________________________________________________ Danube mouth to become great European transport junction, Kuchma sure Vilkovo, August 26 (Interfax-Ukraine) - Ukraine's President Leonid Kuchma is sure that the mouth of the Danube River will turn to a great European transport crossroads. "In the future ... the mouth of the largest river of Europe may turn to a great European transport junction," Kuchma said during the opening of the Danube-Black Sea deep-water navigation canal. The building of the canal, which cuts through a UN-designated environmental reserve, has irked other European countries, particularly Romania. Ukraine has defended the project, saying it has show that the canal will not damage the environment, and that it is vital to Ukraine's economic interests. With the opening of the canal, Ukraine will also challenge Romania's virtual monopoly on the flow of Danube-Black Sea sh
Lu sur le site d'UPS : __________________ UPS Expands Real-World Testing of Hydrogen Fuel Cell Technology Research Program With EPA, DaimlerChrysler Launches Nation’s First Medium-Duty Fuel Cell Delivery Vehicles SANTA MONICA, Calif., Aug. 26, 2004 – Buoyed by initial road-test results and significant technological advancements, UPS (NYSE:UPS) today announced the U.S. deployment of its first three large package delivery vehicles utilizing hydrogen fuel cells for power. “Shifting away from a fossil fuel based economy to a hydrogen economy would be a great environmental and technological achievement,” said Chris Mahoney, UPS senior vice president of global transportation services. “UPS now is jumping from a small fuel cell car to a medium-duty truck. We will continue the rapid application of this technology in hopes that in the near future, we can deploy zero-emission engines across our fleet of 88,000 vehicles.” Mahoney made his remarks at a press conference here in Lo
Sogecer (Arcotel) en liquidation judiciaire. _________________________________________ La SOCIETE DE GESTION ET D'EXPLOITATION DES CENTRES ROUTIERS (SOGECER, RCS Paris B 301 052 072 ; Nom commercial: ARCOTEL) est en liquidation judiciaire depuis le 03-08-2004?Liquidateur:SCP BROUARD-DAUDE 34 Rue Sainte-Anne 75001 PARIS 01 La société était en redressement judiciaire depuis le 16-06-2003 Source : http://www.societe.com
Cyprus to double presence at Seatrade Middle East Maritime Cyprus is to be out in force in Dubai later this year at Seatrade Middle East Maritime, the Middle East’s premier conference and exhibition for the maritime sector, with the Mediterranean island already doubling its presence at the show compared to last year. To date, four key Cypriot organisations have signed up for the event, which will be held at the Dubai World Trade Centre, in the United Arab Emirates, from December 6 to 8. "The increased Cypriot presence is a key indicator to the island’s growing ambitions as an offshore international marine supply centre", said Mr Chris Hayman, Managing Director, Seatrade. "They will be looking to capitalise on the proximity of Cyprus to key markets within the Middle East", he added. And the Cypriot lobby says the Middle East is becoming increasingly important to its industry, particularly with reconstruction in Iraq. Cyprus is among 19 countries from
Communiqué d'Exel et de Tibbett et Britten __________________________________________ EXEL'S OFFER FOR TIBBETT & BRITTEN BECOMES UNCONDITIONAL (London, UK - 04 August, 2004)   Exel, the global leader in supply chain management, today confirms that all regulatory competition procedures and required shareholder approvals have now been received and its cash offer for Tibbett & Britten is now unconditional. Exel offered 668 pence in cash for each Tibbett & Britten share, valuing the entire issued and to be issued ordinary share capital of Tibbett & Britten at approximately £328 million. The cash consideration payable under the offer will be funded from Exel's own resources and bank facilities.      This acquisition strengthens Exel's customer focused strategy and provides real and significant strategic benefits by combining the two businesses, enhancing growth opportunities. The acquisition will reinforce Exel's position in contract logistics
Communiqué de Stinnes _______________________ Cooperation between MAV AG and Stinnes permits operation of nonstop trains (Budapest/ Berlin, August 4, 2004)   The efforts made by the Hungarian national railroad corporation, MAV AG, and Stinnes AG to speed up and simplify rail freight traffic bound for southeastern Europe have begun to bear fruit. Only half a year after the establishment of a joint association in autumn 2003, all AUDI logistics trains operated by Schenker Automotive Railnet GmbH now travel between Györ and Ingolstadt without change of locomotives. In addition, the three trains per day that travel from and to Hungary via Austria do not have to wait at the borders because they have been qualified as "reliable trains" since the beginning of May. This has reduced the travel time per train by approximately three hours. Customers fully benefit from this faster service because it gives them more time to load and unload their cargo. In Györ, for instance, the
Fedex achète Parcel Direct __________________________ Communiqué de Fedex : FedEx To Acquire Leading Parcel Consolidator Parcel Direct; Residential Service Targets Fast-Growing E-tail and Catalog Industries     Business Editors     MEMPHIS, Tenn.--(BUSINESS WIRE)--Aug. 9, 2004--FedEx Corp. (NYSE:FDX) today announced an agreement to acquire Parcel Direct, a division of Quad/Graphics, for $120 million in cash. Parcel Direct is a leading parcel consolidator and will add a new dimension to the FedEx portfolio of services. The transaction is expected to close during the second fiscal quarter and is subject to customary conditions, including Hart-Scott-Rodino clearance. Based on Parcel Direct's current size, this acquisition is not expected to have a material effect on the fiscal 2005 financial results of FedEx.     Parcel Direct will be a subsidiary of FedEx Ground and will offer a proven solution to customers in the fast-growing e-tail and catalog industries. These cu
Lu sur eyefortransport.com les profits sont donc en hausse... __________________________________ * Expeditors announces net earnings up 35% Expeditors International of Washington has announced net earnings of $37.61 million for the second quarter of 2004, compared with $27.91 million for the same quarter of 2003, an increase of 35%. * TPG reports strong Q2 performance and record margins TPG’s Mail & Express division reported record second quarter margins, while the Logistics division’s earnings were double those of the prior year period. TPG’s operating income was higher than in any second quarter in its history, up 30.8% year-on-year, on revenues that were up 4.2%. * TDG releases interim results TDG reports that performance in the first half of 2004 was in line with expectations. * Pacer reports Q2 net income up 25% Pacer International has reported financial results for the three- and six-month periods ended June 25th, 2004. * Exel wins £150m Nisa-Today’s
Communiqué de l'OMC : La Conférence ministérielle de Cancún de septembre 2003 s'étant soldée par une impasse, les Membres de l'OMC à Genève ont repris les efforts pour remettre les négociations et le reste du programme de travail sur le bon chemin. Les travaux se sont intensifiés durant le premier semestre de 2004, une nouvelle échéance ayant été fixée à la fin de juillet, précisément au vendredi 30 juillet, pour parvenir à un accord sur un ensemble d'accords-cadres. Le premier projet de “l'ensemble de résultats de juillet” a été distribué le 16 juillet et les Membres ont entamé des négociations intensives de deux semaines sous diverses formes à partir du 19 juillet. Voir : http://www.wto.org/french/tratop_f/dda_f/dda_package_july04_f.htm __________________________________________ Pour adhérer à ma liste de diffusion envoyer un message à : salini-request@ml.free.fr Mettre subscribe en objet du message
Selon : www.eyefortransport.com Panalpina acquires Grampian International Freight ________________________________________________ Effective April 1st, 2004, Panalpina has taken over the Scottish freight forwarder Grampian International Freight, headquartered in Aberdeen with operations in England and the Netherlands. (7/5/2004) With its 150 staff, Grampian will operate as a wholly owned subsidiary of Panalpina United Kingdom and will maintain its company name and brand. Both parties agreed not to disclose the purchase price. The acquisition enables Panalpina to extend its market position in the Oil & Gas business, one of Panalpina’s core industry verticals. Managing director and one of the founders of GIF, Graham Thom, will continue to assume management responsibilities for the Grampian Group under the new ownership structure. Co-owner William Lamb will act for Panalpina in a consultative role after takeover. Established in 1984, Grampian International Freight (GIF
Selon http://www.truck-business.com L’Allemagne réclame 3,7 milliards EUR à Toll Collect ___________________________________________________ Le gouvernement allemand a l’intention de réclamer quelque 3,7 milliards EUR à Toll Collect, le consortium auquel il a confié la mission d’introduire le nouveau système de taxe kilométrique pour poids lourds. Cette somme comprend le manque à gagner qu’ont subi les caisses de l’Etat pendant les mois de septembre à décembre 2003 (environ 156 millions EUR par mois) et 2,16 milliards EUR pour 2004 (180 millions EUR par mois). Elle se compose également d’une amende d’un milliard EUR pour le non-respect du contrat d’origine. De son côté, Toll Collect a immédiatement rejeté les exigences de Berlin.
Selon http://www.truck-business.com Roumanie : Wim Bosman investit à Ploïesti Le groupe de transport et logistique néerlandais Wim Bosman a acheté un terrain de 85.000 m2 dans le parc industriel de Ploïesti, en Roumanie, via sa division Dijkman Bliteb. Des négociations sont actuellement en cours pour déterminer à quel entrepreneur sera confiée la construction de deux entrepôts de 20.000 m2 et de 11 m de hauteur intérieure. Chacun d’entre eux sera construit en quatre phases de 5.000 m2, la livraison de la première phase étant prévue pour le début 2005. Cette première phase prévoit également la construction d’une surface de bureaux de 1.000 m2, l’aménagement d’un terrain extérieur de 10.000 m2 et la mise en place d’un système de surveillance. Outre l’espace d’entreposage, une zone sera réservée aux opérations à valeur ajoutée. 01/07/2004  Sit de l’entreprise : http://www.wimbosman.nl/ Some important facts & Figures • Established in 1963 • P
Lu sur http://europa.eu.int/ IP/04/835 Bruxelles, le 30 juin 2004 La Commission donne son feu vert final à une série d’aides aux entreprises belges de transport maritime en refusant néanmoins quelques-unes de leurs dispositions __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ La Commission a décidé aujourd’hui de donner son accord à des mesures du régime d’imposition forfaitaire sur la base du tonnage ou Tonnage Tax, ainsi qu’à d’autres mesures fiscales en faveur de la marine marchande. Elle a cependant refusé certains aspects des mesures à l’égard desquelles elle avait ouvert une procédure d’examen, en considérant qu’ils étaient susceptibles de créer des distorsions de concurrence. Le régime d’imposition forfaitaire permet de remplacer l’impôt traditionnel sur les sociétés par un impôt forfaitaire - d’une faible intensité - déterminé à partir du tonnage de la