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Volvo devient un actionnaire important de Nissan Diesel

Communiqué de Volvo : Volvo devient un actionnaire important de Nissan Diesel Groupe Volvo, Relations investisseurs. AB Volvo a acquis aujourd’hui auprès de Nissan Motor 40 millions d'actions ordinaires (soit 13 % des actions) dans le constructeur japonais de camions Nissan Diesel, avec une option pour acquérir les 6 % restants auprès de Nissan Motor dans un délai de quatre ans. Le prix d’achat s’élève à environ 1,5 milliard de SEK. Cette opération, qui consolide la stratégie de Volvo en Asie, a pour but d’offrir à Volvo un accès au réseau de concessionnaires et de service de Nissan Diesel au Japon et en Asie du Sud-Est, et ouvre la voie à une coopération industrielle renforcée avec Nissan Diesel dans des domaines comme les moteurs et les transmissions. Volvo et Nissan Motor vont également bénéficier de possibilités de coopération dans le secteur des véhicules commerciaux en Chine, avec Dongfeng Motor Co., Ltd. Nissan Diesel se place au quatrième rang des constructeurs de camio

A lire...  !  Energie : une analyse bien intéressante :  "Tout à un pic, ou plusieurs ! Avenir concave ou convexe ou en baisse ?"

A lire...  !  _____________ Energie : une analyse bien intéressante :  "Tout à un pic, ou plusieurs ! Avenir concave ou convexe ou en baisse ?" de  Jean Laherrère ______________ ( Jean Laherrère, géologue et géophysicien pétrolier, ingénieur de formation, diplômé de l'école polytechnique, il a travaillé 37 ans à divers postes à responsabilité au sein de la compagnie pétrolière Total, expert de renommée mondiale sur les réserves pétrolières et fondateur d'ASPO avec Colin Campbell.) http://aspofrance.viabloga.com/files/JL_jan06_2.pdf ________________

DHL Global Mail and Yamato form mail JV

DHL Global Mail and Yamato form mail JV DHL Global Mail has reached an agreement with Yamato Holdings to form a mail business joint venture in Japan. The first of its kind in the country, the new JV will offer a full range of direct marketing services. DHL Global Mail will hold 49% and Yamato Holdings 51% of the shares. DHL’s parent company, Deutsche Post World Net (DPWN), is the first foreign service provider to make a successful entry into the Japanese mail market. DPWN and Yamato have been co-operating since 2004 in the field of international mail delivery. Yamato is one of the leading private service providers for letter and parcel delivery in Japan, with a broad shareholder structure and revenues of almost €8 billion. The Japanese mail market provides for volumes of around €13 billion. The ‘non-correspondence’ market (around €4 billion) and direct marketing segment (€7 billion) are open to competition. With DPWN’s know-how in the worldwide mail business and Yamato's many years

UTi Worldwide acquires Market Industries for $197m

UTi Worldwide acquires Market Industries for $197m UTi Worldwide has bought privately held Portland-based Market Industries for $197.1 million in cash, is subject to certain closing, working capital and tax-related adjustments. Market Industries provides 3PL services and multi-modal transportation capacity solutions specialising in truck brokerage. Its domestic freight management services are branded under the trade name Market Transport Services. For its fiscal year ended December 31, 2005, Market Industries generated unaudited pro forma gross revenues of approximately $358.9 million, which include the pro forma full-year impact of two acquisitions made during 2005. Over a 36-year history, Market Industries has built a broad portfolio of transportation services, including truckload brokerage, dedicated transportation, intermodal services and other supply chain management functions. It is one of the largest independent, asset-light transportation companies in the US, with a network of

Nouvelle alliance : Azkar+Bartolini+Bibby+Mgf+Rhenus = The Logistics World Alliance (LWA)

About the LWA members: Azkar (Iberia): a logistics company with a workforce of 5,000, storage space totalling 640,000 m2 of storage space and a fleet of 2,200 trucks. In 2005, Azkar posted a turnover of €330 million. During the last five years, Azkar invested just under €170 million into its Spanish and Portuguese sites. Bartolini (Italy): an integrated logistics services provider with a workforce of 10,000 and more than 500,000 m2 of storage space. Bartolini delivers around 80 million parcels a year, and reported annual sales of €490 million. Bibby Distribution (UK): a wholly owned subsidiary of the privately owned Bibby Line Group. Bibby is the UK’s largest family-owned logistics company, accounting for £123 million of the group’s total £254 million in revenues for 2004. It’s acquisition of Hammond Logistics Group in 2005 brought turnover to £160 million. MGF Logistique (France): a logistics company belonging to the G7 group, which employs 1,440 people and has annual sales of €108 mi

Liste de diffusion Transrech

La liste de diffusion TRANSRECH (pour recherche transport) regroupe environ 300 destinataires.  Pour s'abonner :   transrech@cru.fr.  Voir :  http://listes.cru.fr/sympa/info/transrech

Autologic se sépare de Walon France.

Autologic se sépare de Walon France. AutoLogic Holdings plc ("AutoLogic" or the "Company") PROPOSED DISPOSAL OF WALON FRANCE The Board of AutoLogic announces that the Company has entered into a conditional agreement for the sale of its subsidiary Walon France to existing members of the Walon France management team. Further details are set out in the attached detailed announcement. AutoLogic Chairman John Merry commented: "I am delighted that we have reached agreement with the Walon France management team for the sale to them of the French business. By selling the business to some of the management team, and continuing to keep a strong relationship with them, our view is that the business, its customers and employees will be better served. We look forward, subject to shareholder approval, to completing the transaction as soon as practicable." Enquiries Autologic: John Merry, Chairman 020 7420 0555 Philip Nuttall, Chief Executive (UK and Eire) Russell Brown,

" PRINCIPAUX FLUX DE TRANSPORT

" PRINCIPAUX FLUX DE TRANSPORT DE LA CORSE EN 2005 " est disponible sur le site de l'Observatoire Régional des Transports de la Corse : www.ortc.info ___________________________________________________________

Rachats US et Chinois

Selon http://www.eyefortransport.com/ ________________________ Schneider Logistics sets sights on American Overseas Air Freight. Schneider Logistics has signed a stock purchase agreement to acquire American Overseas Air Freight, an international freight forwarder and a licensed US customs broker. The terms of the transaction are not being disclosed. (2/14/2006) The company specialises in the handling and shipping of import and export products by air, ocean and truck. On completion of the acquisition, Schneider National will be the first truckload carrier to complete the cycle of international to inland delivery. “The freight forwarding and customs brokerage expertise of American Overseas will complement Schneider’s existing transportation and logistics services offerings as we continue to expand globally,” said Tom Escott, president, Schneider Logistics. “This acquisition is another key component in our strategy to build a comprehensive door-to-door global logistics operation that span

Geopost reprend Exapaq et s'étend en Grèce

Communiqué du groupe La Poste : GeoPost finalise l’acquisition d’Exapaq en France et poursuit son développement en Europe Le Conseil d’administration du groupe La Poste a autorisé aujourd’hui GeoPost – holding regroupant l’ensemble des filiales Colis-Express du groupe en France et en Europe – à finaliser l’acquisition du réseau Exapaq géré par 15 partenaires issus du transport et de la messagerie. Cette opération est soumise à l’accord de la Direction Générale de la consommation, de la concurrence et de la répression des fraudes (DGCCRF). Spécialiste, sur le segment BtoB, du colis rapide de moins de 30 kg, Exapaq, qui compte 1800 collaborateurs en France, transporte 32 millions de colis par an pour un chiffre d’affaires de 194 millions d’euros en 2004. Cette acquisition permettra de proposer une offre complémentaire à celle de Chronopost et confortera la position de leader occupée en France par GeoPost sur tous les segments du marché des colis de moins de 30 kg destinés aux entreprises

La Société SERNAM TRANSPORT ROUTE (S.T.R.) quitte le Groupe SERNAM et devient ASTER Réseau Transport

La Société SERNAM TRANSPORT ROUTE (S.T.R.) quitte le Groupe SERNAM et devient ASTER Réseau Transport -------------------- À compter du 1er janvier 2006, la société SERNAM TRANSPORT ROUTE (S.T.R.) quitte le Groupe SERNAM et se restructure autour d'un nouvel actionnaire, Christian POITEVIN, qui détient 90% du capital. Créée en 1948, cette entreprise connaît une transformation radicale pour devenir une entreprise privée indépendante du groupe SERNAM. Le Président Directeur Général d’ASTER Réseau Transport, Thierry GIRARD, est l'ancien dirigeant de S.T.R. Cette autonomie permettra à l'entreprise de conquérir de nouveaux marchés. Une nouvelle dénomination sociale, une nouvelle identité visuelle et de nouveaux outils de communication Pour s'adapter à cette nouvelle réalité, la société change de nom pour s'appeler ASTER Réseau Transport et se dote de nouveaux outils de communication. ASTER Réseau Transport et son nouveau logotype représentent la force d’un réseau en marche

Les opérateurs européens de fret et la mondialisation, (Rapport INRETS N° 264)

Vient de paraître Les opérateurs européens de fret et la mondialisation, (Rapport INRETS N° 264) Auteur(s) : ARTOUS Antoine, SALINI Patrice Date de parution: 02-2006 Langue : FRANÇAIS 150p. 16x24 Broché 15.24 € Pour commander, aller sur le site de Lavoisier http://www.lavoisier.fr/fr/livres/index.asp?texte=inrets&select=motcle&exact=on&togo=&support=NULL&from=

Législation européenne sur le conduite et de repos des chauffeurs routiers

Législation européenne sur le conduite et de repos des chauffeurs routiers Communiqué IP/06/110 Bruxelles, le 2 février 2006 Des règles sociales européennes dans les transports Le Parlement européen a adopté ce matin l’accord sur le projet dIP/06/110 Bruxelles, le 2 février 2006 Des règles sociales européennes dans les transports Le Parlement européen a adopté ce matin l’accord sur le projet de législation européenne qui améliore le temps de conduite et de repos des chauffeurs routiers et renforce les contrôles sur les camions. Ainsi, les chauffeurs vont pouvoir bénéficier d’un repos d’au moins deux jours pleins toutes les deux semaines et d’un repos journalier plus long. Ces nouvelles règles clarifient les règles existantes et rapprochent les pratiques des différents Etats européens. Elles contribuent également à la sécurité routière. « L’ouverture des marchés doit être accompagnée des règles applicables à tous pour assurer des conditions de travail équitables. Ces règles sociales eur

Toulon premier port de desserte de la Corse en 2005

Toulon premier port de desserte de la Corse en 2005 Lire le rapport de l'ORTC http://www.ortc.info/ __________________

TNT vend Nicolas à Malherbe

Communiqué original sur le site de TNT : TNT and Malherbe conclude deal for the sale of the remaining activities of Logistiques Nicolas ___________________________________________________________________________________________ 27 January 2006 TNT and the French cargo transport operator Malherbe (CEO: Alain Samson) announced today that they have signed an agreement for the sale of the remaining activities of Logistiques Nicolas, part of the activities of TNT's French subsidiary TNT Logistics Holdings SAS. This transaction, together with the transactions announced on 1st December 2005 and 2nd January 2006, represent approximately 95% of the TNT Logistics France business unit. As previously disclosed, the expected negative financial impact relating to the sale and refocus of the French Logistics business unit is to be up to EURO 140 million pre-tax, and to be booked largely in 2005. Neither the French Express business unit of TNT nor its French Freight Management business are involve

FedEx Express va racheter l’activité express du groupe de transport chinois DTW

Communiqué de FedEx : FedEx Express va racheter l’activité express du groupe de transport chinois DTW Un investissement stratégique qui dope les perspectives à long terme pour la Chine et FedEx _________________________________________________________________ Paris, le 25 janvier 2006 – FedEx Corporation (NYSE : FDX) a annoncé hier que sa filiale FedEx Express avait signé un accord avec Tianjin Datian W. Group Co., Ltd. (« DTW Group ») portant sur le rachat des 50 % que détient ce dernier dans le capital de la joint venture de transport express FedEx-DTW International Priority et le réseau express domestique de DTW en Chine, pour un montant de 400 millions de dollars US. FedEx et DTW Group avaient créé cette joint venture en 1999. Dans le cadre de cette transaction, les sociétés JPMorgan et PricewaterhouseCoopers ont agi en qualité de conseillers financiers exclusifs, respectivement auprès de FedEx et de DTW G

Cosco choisit Naples comme hub

Cosco choisit Naples comme hub Selon http://www.casertanews.it Sabato 21 Gennaio 2006 Cosco sceglie Napoli come crocevia Euromed Napoli – I cinesi della Cosco, gigante mondiale nel settore del trasporto marittimo, scelgono Napoli come testa di ponte per le proprie attività nel Mediterraneo e verso il Nord Europa. Il presidente della holding orientale, Wei Jiafu, ha incontrato oggi a Pechino il governatore Antonio Bassolino, definendo con lui un rafforzamento della presenza della Cosco nel territorio partenopeo e annunciando la realizzazione, entro l'anno, di una nuova maxinave portacontainers della compagnia, battezzata "Cosco Napoli" proprio per rappresentare l'importanza dello scalo campano nelle strategie future della società. La novità più importante: Cosco - già presente nel porto di Napoli attraverso la controllata Conateco - è pronta a trasferire qui una parte massiccia dei propri traffici marittimi. Dal 15 febbraio lo scalo napoletano diventa un "hub"

Nouvelle fusion importante en vue F. Maas et DSV

Nouvelle fusion importante en vue F. Maas et DSV Voir : http://www.dsv.dk/dsv/meddelelser/gb/fransmaas_2_050106gb.pdf DSV and Frans Maas confirm intention to merge The combined businesses of Frans Maas and DSV will have annual revenues of approximately €4.1 billion, 19,000 employees and own operations in more than 50 countries. (1/6/2006) DSV’s proposed recommended cash offer of €38 per ordinary share of Frans Maas, including any dividend with respect to the financial year 2005, puts a value of €225 million on Frans Maas’ share capital. Based on the estimated 2005 year-end net interest bearing debt of approximately €208 million, the implied enterprise value of the offer amounts to €433 million. Frans Maas’ supervisory board and executive board Maas fully support the intended offer. A majority of the shareholders of Frans Maas representing 58.5% of the issued share capital have signed an irrevocable undertaking to tender their shares under the intended offer. For the full year 2005, Fra

Finalisation de la cession de Delmas

Source : http://www.boursorama.com ___________________________ BOLLORE se désengage du transport maritime (AOF) - 15 ans après l'acquisition de Delmas Vieljeux, compagnie de transport maritime et terrestre, le groupe Bolloré, qui possède par ailleurs la SCAC et la SAGA, a décidé de céder sa partie activités maritimes au groupe CMA CGM, pour se concentrer sur ses activités de transport terrestre. Cette cession porte sur les navires et conteneurs en propriété ainsi que sur les fonds de commerce représentés par les lignes opérées par Delmas et ses filiales. L'opération vient d'être finalisée après obtention de l'accord des autorités européennes de la concurrence. Dans le cadre de cet accord, tous les navires du groupe CMA CGM et de Delmas vont désormais être opérés en manutention par le groupe Bolloré, dans le cadre d'un contrat long terme et sur une base exclusive, dans tous les ports du continent africain où le groupe Bolloré est implanté. Les actifs maritimes du gro

Logistique US en 2004 - données du "Census Bureau"

Selon le Census Bureau : "Truck Transportation, Courier and Messengers, and Warehousing and Storage Revenues Hit $266 Billion Truck transportation, courier and messengers, and warehousing and storage revenues reached $266 billion in 2004, up from $246 billion the year before, the U.S. Census Bureau reported today. Truck transportation alone reached $186 billion in 2004, up 10.4 percent. Courier and messenger revenues grew 4.0 percent to $62 billion. The report, 2004 Service Annual Survey: Truck Transportation, Couriers and Messengers, and Warehousing and Storage, showed the following highlights for employer firms: General freight trucking contributed approximately two-thirds of all trucking revenue, with $125 billion in 2004. Trucks transporting specialized freight (requiring equipment such as flatbeds, tankers or refrigerated trailers) accounted for the remainder of revenue, at $61 billion. For-hire, local general freight trucking revenues grew 8.0 percent to $20 b